یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ربات نظافتچی آسانسور سوار

وبلاگ اخبار آسانسور

ربات نظافتچی آسانسور سوار

۴۲۱ بازديد
پس از ساخته شدن نخستین رباتها رقابتی همیشگی بین رباتها و نیروی کار انسانی جهت کسب مشاغل شکل گرفت.در این رقابت رباتها ابتدا به جهت مشکلات عدیده ای چون حجم زیاد تحرک مکانیکی بسیار محدود،برنامه ریزی مشکل،هزینه سنگین ساخت و نگهداری در این رقابت معمولا به راحتی شکست می خوردند. ولیکن با گذشت زمان و پیشرفت صنایع الکترونیکی و مکانیکی و به طبع آن ساخت ربات های هوشمند با قابلیت انجام کارهای پیچیده توسط شرکتهای طراح و سازنده اینک دیگر ربات ها مانند گذشته حریفان ساده ای برای نیروی کار انسانی نمی باشند.یکی از این نمونه رباتها که به تازگی طراحی و مورد آزمایش قرار گرفته است. ربات نظافت چی با قابلیت سوار شدن در آسانسور می باشد.
این ربات توسط گروه صنایع سنگین Fuji طراحی شده که از آن در نمایشگاه Yasaka Electric امسال که در ایالت Osaka ژاپن بر گزار گردید پرده برداری شد. به گفته طراحان ,این ربات نسخه ارتقا یافته اجداد خودش می باشد که علاوه بر به ارث بردن خصلت های رباتی از پدرانش دارای قابلیت های ویژه ای نیز می باشد. این ربات به دلیل مجهز بودن به سنسور های لیزری و نرم افزار پیشرفته پردازش سیگنالهای الکتریکی قادر است موانع را تشخیص دهد و در مسیر یابی ها موفق تر از نمونه های مشابه جلوه گر شود.

ربات آسانسور

جالبتر آنکه این ربات برای رفت و آمدش بین طبقات یک ساختمان(به جهت نظافت) می تواند سوار آسانسور شود! سوار و پیاده شدن ربات از آسانسور نیز به کمک سخت افزاری نه چندان پیچیده پشتیبانی می شود. این سخت افزار در اتاقک آسانسور و همچنین بدنه خود ربات جا سازی خواهد شد. بر خلاف جثه بزرگش , این آقای خدمتکار الکتریکی دارای وزن سبکتر و هزینه مقرون به صرفه تری نسبت به هم نوعانش می باشد.
درضمن مکانهایی را که در طول روز این ربات به جهت نظافت به آنجا رفته به کمک دوربینی که در داخل آن تعبیه شده ضبط می شود و بر روی هارد دیسکی ذخیره می گردد بنابراین می توانید در پایان یک روز کاری از طریق بررسی اطلاعات این هارد دیسک در مورد دستمزد روزش تصمیم بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.