یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مقایسه ی آسانسورها

وبلاگ اخبار آسانسور

مقایسه ی آسانسورها

۳۵۸ بازديد
آسانسورهای اولیه که در واقع قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند و حتی در ساختن اهرام مصر نیز طبق تحقیق باستان شناسان و دانشمندان از آنها بسیار استفاده می شده است.
چیزی که می خواهم بیان کنم در واقع این است که با کمی تفکر و تحقیق می توانیم متوجه شویم که آسانسورهایی که امروزه طراحی و ساخته و سپس به خدمت گرفته می شوند، از نظر کلیت کار مانند همان آسانسورهایی می باشند که در قرون قبل از میلاد مسیح بکار گرفته می شدند البته امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی آن آسانسورهای قبل از میلاد خیلی پیشرفته شده اند و...اکثر کارهای آن را دستگاه ها و سیستم های هوشمند انجام می دهند که من فکر می کنم تنها فرق آسانسورهای امروزی با آسانسورهای دو هزار و خورده ای سال پیش همین بخش است.

در آن زمان به جای موتور آسانسور انسان های تنومند و زیادی اتاقکی(کابین های امروزی) را که در آن مصالح، بار یا افرادی قرار می گرفتند را با طناب ها قطور (سیم بکسل های امروزی) و به کمک قرقره هایی مخصوص (پولی ها و فلکه های فولادی امروزی) و ... بالا و پایین می کردند. آسانسوری که در حال حاضر من و شما سوار آن می شویم، کلیت کار و ایده پایه ای آن را انسان های قبل از میلاد مسیح داده بودند و ما در واقع همان ایده پایه را شاخ و برگ زیادی داده ایم تا به شکل آسانسورهای امروزی آنها را می بینیم.
البته ناگفته نماند که در سال 2011 نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برای جابجا کردن هواپیماهای نظامی و همین طور تجهیزات نظامی از انبار ناوهای غول آسا به روی ارشه آنها اقدام به طراحی و ساخت آسانسورهایی که الان همه آنها را به اسم آسانسورهای LSM یا آسانسورهای مغناطیسی می شناسیم، کرد.
سیستم کار آسانسورهای مغناطیسی و تکنولوژی آن که در حال حاضر فقط نیروی دریایی آمریکا آن را در اختیار دارد و در حال پیشرفت و گسترش آن می باشد کاملا با آسانسورهای امروزی یا همان آسانسورهای قبل از میلاد مسیح فرق دارند. به طور خلاصه می توان گفت که علم و دانشی که در آنها بکار برده شده است فوق العاده پیشرفته و کاملا متفاوت است. این آسانسورها در آینده می توانند دنیای صنعت آسانسور را دچار تحول عظیم و شگرفی کنند.

آسانسور
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.