یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

اجزای آسانسورکششی

وبلاگ اخبار آسانسور

اجزای آسانسورکششی

۳۱۲ بازديد

1- تابلو کنترل آسانسور:مجموعه­ای شامل مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگویی به احضار را بعهده دارد.قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله­های متعدد و در انواع جدید عموما از ریز پردازنده­ها و سایر قطعات الکترونیکی ساخته می­شود.

2- سیستم پاراشوت:سیستم مکانیکی که ترجیحا در قسمت زیرین یا بالای چارچوب کابین یا وزنه تعادل قرار می­گیرد و در مواقع اضطراری با افزایش غیرعادی سرعت فعال شده و سبب توقف کابین بوسیله قفل شدن کابینبه ریل­ها می­شود.

3- چاه:فضایی است که ریل و برخی تجهیزات آسانسور در آن نصب می­شوند و کابین و وزنه تعادل در این مکان حرکت می­نمایندف معمولا با دیواره­ها، درب­های طبقات و دریچه اضطراری محصور می­گردد.


4- چاهک:فاصله قائم بین کف پایین­ترین توقف تا کف چاه آسانسور را چاهک می­گویند.

5- درب طبقات:درب­هایی هستند که در محل ورودی طبقات به کابین قرار می­گیرند، درب طبقات انواع مختلفی دارد مانند درب تلسکوپی، درب سانترال، درب آکاردئونی، درب لولایی و...

6- درب کابین:دربی است که در ورودی کابین قرار گرفته و معمولا بطور خودکار باز و بسته می­شود.

7- ریل راهنما:اجزاء فلزی با مقطع T هستند که برای هدایت کابین یا وزنه تعادل بکار می­رود.

8- ضربه گیر:وسیله­ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به کف چاهک بکار می­رود و طوری انتخاب می­شود که قسمتی از انرزی جنبشی کابین را مستهلک کند.

9- کابین:جزیی از آسانسور است که مسافر، بار یا هردو را در خود جای می­دهد، کابین دارای کف برای ایستادن، دیواره­هایی برای حفاظت مسافرین، سقف و معمولا دارای درب می­باشد.

10- کنترل کننده مکانیکی سرعت:وسیله­ای مکانیکی است که از طریق سیم بکسل یا زنجیر به سیستم ترمز ایمنی کابین وصل است تا در موقع افزایش سرعت از حد تعیین شده قفل کرده و ضمن فرمان قطع برق موتور آسانسور، سیستم ترموز ایمنی را فعال نماید.

11- وزنه تعادل:وزنه یا ترکیبی از وزنه­ها است که برای متعادل کردن وزن کابین و بخشی از ظرفیت آسانسور بکار می­رود

12- موتور گیربکس یا گیرلس:وسیله است که عامل حرکت کابین و وزنه تعادل می­باشد.

13- تراول کابل

14- جعبه رویزیون

15- سیم بکسل

16 -فلکه هرزگرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.